جوایز اسکار!

من- خوب اینم لیست جوایزی که اسکار می گیرن.

ن- تو واقعا به اینا جایزه میدی؟

-خوب پس باید به چیا جایزه بدم؟

ن-ای بابا! نگا کن تورو خدا! خوبه حالا خودتم خیلی از فیلمایی که بهشون جایزه دادی خوشت نمیادا! اصلا تو خیلیاشو ندیدی!

- خوب من با تجربیاتم می دونم که کدوما جایزه می گیرن.

- تجربیاتت به درد خودت می خوره. تا با این تجربیاتت نمی دونی که داورا به فیلمهایی که خودشون می خوان جایزه می دن نه به فیلمایی که احساس می کنن دیگران بهشون رای میدن؟

-خوب میگی مام همین کارو بکنیم؟

م-چرا که نه؟ منم با ن موافقم.

من-خوب جوایز رو به چه فیلمایی بدیم؟

آ-من که میگم هیچ کدوم به درد نمی خورن! اصلا سینما چرت و پرته!

من- آفرین به تو که وقتتو با چرت و پرت تلف نمی کنی. ولی می تونم ازت خواهش کنم بزاری ما به چرت و پرتامون برسیم؟

آ-آخه دلم به حال شما آدم های بدبخت می سوزه. بابا بیاین به جای این که وقتمون رو برای این کارا تلف کنیم راجع به...

ج:خوب بیاین کارمون رو ادامه بدیم.

آ-داشتم حرف میزدم!

-عزیزم. اگه تو نمی خوای ما می خوایم در این مورد بحث کنیم.

-به هر حال سینما...

م:همون که تو میگی! خوب جایزه بهترین فیلم رو به چی بدیم؟

من: اینگلوریس باستردز!

ج: نه. به نظر من به آپ بدیم.

-خوب رسما بگو جشنواره اسکار رو بکنیم انیمیشن دیگه!

م-نه این نه اون. بدیم به هرت لاکر.

ن-من مخالفم. نباید این کارو بکنیم. دیدین تهیه کننده چیکار کرد؟

م-آره خوب ولی...

ج-منم با هارت لاکر مخالفتی ندارم...

من-خوب این که دلیل نمیشه ولی...

آ-ببینم مگه چیکار کرد؟

-عزیزم تو خودت رو قاطی این هنر چرت و پرت نکن!

-خوب منم می خوام بدونم آخه!

-هیچی! تهیه کننده به هیئت ژوری ایمیل زده که به فیلم من رای بدین نه به اون فیلم 500 میلیون دلاری!

-آواتارو میگن؟ مگه آواتارم کاندیده؟!!!

-آره. چطور؟

-خوب چرا بهش رای ندیم؟

ن-راست میگه! منم داشتم به همین گزینه فکر می کردم.

م-آره. اینم انتخاب بدی نیست. به هر حال منم از این بیشتر خوشم اومد تا هارت لاکر. گفتم یه خورده کلاس بزارم و دموکرات بازی در بیارم.

ج:شما لازم نکرده این وسط حرکات ژانگولر بزنی. خوب پس فیلم آواتار تصویب شد؟!! نظر دیگه ای نیست؟

من-ام...

ج-خوب تصویب شد.

-ولی من مخالفم!

-مخالفتتو برای خودت نگه دار. ما اکثریت دوست داریم به این رای دیم پس تو تو هم مخالفت نکن.

-باشه. ولی کارگردانی رو حق ندارین به جیمز کامرون بدین.

ن-منم نمی دم. با این که خیلی زحمت کشیده ولی خوب یه جورایی نقص داشت. مثلا توی بازی گرفتن.

آ:نه خیرم! خیلی هم کارگردانیش خوب بود!

ج-ناراحت نشیا ولی منم با این دو تا مخالفم.

م-خوب اگه به جیمز کامرون ندیم به کی بدیم؟

-به نظر من به کوئین تین تارانتینو بدیم از همه بهتره.

من:عالیه! نظر منم همینه.

ن-باشه. پس اگه کسی مخالفتی نداره تصویبش می کنیم.

آ-منم مخالفت خاصی نداشتم. به هر حال بهتر از جیمز کامرون کارگردانی کرده بود. خوب حالا نوبت بازیگراس. هر کس به ترتیب بهترین بازیگر مرد،زن، مرد و زن بگه نظرشو.

من-خوب من به جورج کلونی و ساندرا بلاک و کریستوف والتز و آنا کاندریک میدم.

ن-همونی که ت گفت!جز نقش اول زن که به مریل میدم.

آ-من مخالفتی ندارم ولی من به جای جرج کلونی به جف بریجز میدم.

م-منم همین طور. در ظمن من نقش اول زن رو به مریل استریپ میدم.

ج-منم همین طور ولی من به همون جرج کلونی میدم.

من-کسی با آنا کاندریک یا کریستف والتز مخالفتی نداره؟

ن-نچ.

-خوب پس شد جف بریجز- مریل استریپ-کریستوف والتز-آنا کاندریک.

آ-عالیه! خوب بریم سر بعدی!

من- به به!شما که خودتون رو قاطی  نمی کردین!

-خوب حالا من یه چیزی گفتم! اصلا دلم می خواد!

-بیا منو بزن!

ج: به نام قدیسه صلح! آروم باشین دیگه! آ! موشو نکش! ت! سیلی نزن! برگردیم سر کارمون. دوستان موافقید تمامی جوایز تخصصی رو بدیم به آواتار؟ یعنی فقط بهترین کارگردانی رو بهش ندیم.

م-نه! من مخالفم. فیلم برداری رو به نظر من باید بدیم به انگلوریس باستردز.

من-منم همین طور. تازه موزیک رو هم من میدم آپ.

ن-همونی که ت گفت.

آ-من موزیک رو به شرلوک هلمز.

م:منم میدم به شرلوک هلمز.

ج-ولی من میدم به آپ. فیلمبرداری رو هم میدم به انگلوریوس بازتردز.

من-پس شد: بهترین فیلم برداری:اینگلوریوس باستردز-بهترین موزیک:آپ و بهترین طراحی صحنه و ادیت و صدا و ... به آواتار.

ج-دقیقا.

آ-چیا مونده؟

ن-گریم و طراحی لباس و انیمیشن و فیلمنامه ها!

م-ای داد! فیلمنامه ها رو جا انداختیم؟ بدویید بدیم!

من-خیلی خوب گلم! میدیم! جوش نزن فشارت میره بالاها!

ج-من فیلمنامه اصل رو میدم به اینگلوریوس باستردز. کسی مخالفتی نداره؟

من-م-ن-آ:نخیــــــــــــــــــــــــــــــــــــر!

ج:فقط اقتباسی رو به چی بدیم؟!!! ای داد! من نمی دونم!

ن-آروم باش ج. من میدم به آپ این د ایر!

من-من مخالفتی ندارم.

آ-ولی من می خوام بدم به ان اجوکیشن.

م-منم به همین میدم.

ج-ولی من به بالا در هوا میدم.

آ-ا! شما چرا همیشه با ما دو تا مخالفید! یه بارم شده به حرف ما گوش بدید!

من-باشه. میدیم به ان اجوکیشن. آخه راستش من ندیدم برای همینم هست که یه خورده شک دارم.

آ-نگران نباش. به هر حال خوب بوده که کاندید شده دیگه. ولی راس میگیا! نکنه چند تا فیلمی بیان دعوامون کنن؟ بدیم به همون بالا در هوا! مطمئن تره!

ن-پس شد بالا در هوا؟

م-آره. همون.

من-خوب گریم رو به چی بدیم؟یانگ ویکتوریا یا استار وارز؟

ج-من که میگم استار وارز.

ن-جفتشون خوب بود. هر چی جمع بگه.

-ولی تو هم باید نظر خودت رو بگی.

ن-شما بگید تا من فکر کنم.

آ-من که میگم استار وارز.

م-مخالفتی ندارم. منم گریمشو دوست داشتم. ولی طراحی لباس رو به ویکتوریا بدیما!

من-اون که صد در صد! نگرانش نباش!

ن-من همون استار وارز. پس گریم شد ویکتوریا لباس استار وارز.

ج-نه گلم! برعکس گفتی. خوب موند انیمیشن. تا جایی که می دونم.

من-آره. به چی بدیم انیمیشن رو؟

ن-به آپ!

م-منم به آپ! منم به آپ!

من:من میدم به فنتستیک مستر فاکس.

ج-منم همین طور ولی دلیل خاصی داری؟

من-خوب این خیلی به دلم نشست با این که آپ لنگه نداره ولی من دوست دارم فنتستسک مستر فاکس بگیره. سلیقمه. هر چند که اسکار حق آپه.

ج-به هر حال نظرت محترمه.

آ-منم به فنتستیک میدم.

ن-پس شد فنتستیک؟ ولی آپ حیفه ها! آخه بعدا نمیشه گفت اسکار نگرفته! حیفه. میشه مثل کرپس بریاد!

م-راست میگه بچه ها.

من-خوب به جفتشون میدیم. چه ایرادی داره؟

ج-این شد حرف درست حسابی. پس لیست رو سه بار یکی مرور کنه.

من-بهترین فیلم:آواتار

کارگردانی:تارانتینو

فیلمنامه اصل و اقتباسی: انگلوریوس باستردز و آپ این د ایر

گریم:استار وارز

لباس: یانگ ویکتوریا

صحنه و صدا و ایدت:آواتار

فیلمبرداری:اینگروریوس باستردز

موزیک:آپ

بازیگران: جف بریجز-مریل استریپ-کریستف والتز و آنا کاندریک.

چیزی مونده؟

ن-انیمیشن هم فنتستیک و آپ.

م-لیستش عالیه. ما نابغه ایم!

ج-حالا آپولو هوا نکردیم که میگی نابغه.

ن-خوب دوستان نظرتون در مورد جلسه چی بود؟

آ:من که هنوز میگم حیفه وقتمون رو برای ...

من: ای  وای!

 

 

د اند!